مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 13:052023-12-11اقتصادي

استخراج آمار معتبر از زوال صنعت گردشگری جلوگیری می کند 


رییس انجمن علمی طبیعت گردی ایران گفت: استخراج آمار معتبر است که می تواند چشم اندازی واقع گرایانه و به دور از تبلیغات دولتی یا ژورنالیستی به فعالان بخش خصوصی و کارشناسان ارائه کند.

- فرید جواهرزاده در برنامه زنده اینستاگرامی تناقضات آماری در وضعیت گردشگری اظهار کرد: اساس برنامه ریزی در صنعت گردشگری براساس هر مدل نیازمند آمار و اطلاعات به روز است که گاهی با تناقضات مختلف در بحث های علمی، دانشگاهی، پژوهش های علمی، مصاحبه هایی که متخصصان انجام می دهند، برداشت هایی که براساس آمارها تحلیل می شود به عنوان یک گزاره نزد عموم افراد علاقه مند نیز طرح شود.

وی با بیان اینکه معمولا بهترین واژه ای که می توان برای این موضوعات به کار برد کلمه تناقضات است، ادامه داد: در بسیاری از مصاحبه های مسئولان شاهد بودیم که سالانه 30 الی 40 میلیون گردشگر و زائر وارد مشهد می شوند.

اما زمانی که به ظرفیت های واقعی مشهد مانند اقامت ها، پیک های سفر و تعداد روزهای متوسط اقامت زائران در مشهد نگاه می کنیم این اعداد غالبا با آماری که مطرح می کنند، همخوانی ندارد.

رییس انجمن علمی طبیعت گردی ایران افزود: این موضوع برای یک پژوهشگر یا متخصص گردشگری غیر ممکن است که گزاره ها را به عنوان آمار 100 درصدی در مطالعات خود به کار گیرد و به آن اشاره کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استخراج آمار معتبر از زوال صنعت گردشگری جلوگیری می کند 

استخراج آمار معتبر از زوال صنعت گردشگری جلوگیری می کند